Mazda 3 SkyactIiv-G150: Inima mult așteptată

Așteptam momentul acesta, deși ni s-a spus că nu va veni. Iată că ajungem la vorba aceea cu clientul și Mazda 3 are acum un nou motor în gamă, de 2,0 litri și 150 de cai-putere. Aspirat, cum nu mai găsești nicăieri. Cum merge?

Clienții dictează ce e în ofertă și ce nu. Iar asta nu este un secret, deoarece și constructorii de automobile ne spun că au introdus un motor nou sau o transmisie nouă pentru că au cerut-o clienții. S-a întâmplat până și la Dacia, așa că nu e de mirare că avem un motor mai puternic în gama Mazda 3, nu?

Recunoaștem că ne-am bucurat că am avut dreptate cu apariția acestui motor, mai rămâne doar să ofere un diesel mai puternic și un SkyActiv-X cu o turație maximă mai mare și chiar mai mulți cai-putere și putem spune că Mazda oferă tot ce îți poți dori dacă ești pasionat de automobile și vrei ceva mai mult de un simplu mijloc de transport de la A la B cu touchscreen și aer condiționat.

Apropo de ecran tactil, Mazda se distanțează de această idee și folosește un comutator rotativ în stil iDrive pentru a naviga prin meniul unității multimedia. Aceasta din urmă suportă Apple CarPlay și Android Auto, dar va trebui să navighezi meniurile folosind comenzile vocale sau comutatorul descris mai devreme. Puțin neobișnuit, dar nu imposibil.

Vestea bună este că dinamica e la fel cum ne-a obișnuit marca niponă și acum ai la dispoziție mai mulți cai sub talpa dreaptă. Fanii motoarelor turbo de cilindree mică vor fi puțin dezamăgiți de reprize dacă le vor compara cu ce poate face un motor pe benzină turbo, dar consumul real îi va face să își schimbe opinia despre motoarele aspirate ale Mazda.

Asta e partea cu adevărat interesantă aici. Avem printre puținele modele din clasă cu motoare aspirate și nu vorbim despre un model codaș la consum, accelerație sau comportament rutier.

Mazda 3 punctează bine și la rafinament, fiind aproape imperceptibil motorul la ralanti și greu de auzit până trece de 3.500 de rotații pe minut. Transmisia manuală cu șase trepte are o timonerie aproape perfectă și e bine etajată. Da, va trebui să schimbi destul de des treptele dacă vrei sportivitate, dar altfel poți avea o rulare confortabilă și economică fără eforturi deosebite.

La bord, noul motor nu aduce alte schimbări, dar asta era ceva normal. Habitaclul este relativ spațios și primitor, iar finisajele sunt de calitate. Pasagerii ceva mai înalți vor avea mici nemulțumiri pe locurile din spate, dar altfel este o mașină potrivită pentru o familie tânără.

Nivelul de confort acustic este mai bun ca niciodată, iar scaunele sunt și ele potrivite pentru călătorii lungi. Mazda mai are o decizie neobișnuită în cazul acestui model: o poți cumpăra ori cu jante de 16 inchi, ori cu jante de 18 inchi. Nu există în ofertă jante de 17 inchi, iar acolo ar fi fost pentru noi punctul optim între aspect, confort, comportament dinamic și costuri de utilizare. Nu de alta, dar o pană cu jante de 18 inchi va fi costisitoare. Poate că la facelift vom vedea modele noi de jante în ofertă.

O altă veste bună este pe partea  de design, unde Mazda 3 se poate mândri cu o poziție fruntașă în segment. În trecut, niponii au reușit performanța de a lansa generații noi care arată bine fără a face vechiul model să pară demodat, ceea ce credem că se va întâmpla și aici. De neratat dacă vrei aspirat!

 

Prima impresie

Este bine că avem mai mulți cai-putere sub capota lui Mazda 3, dar de ce nu îi aveam de la început? Cuplul maxim nu a crescut deloc. E și mild-hybrid, apropo.

 

Date tehnice

Motor L4, benzină aspirat, transversal față – Cilindree 1998 cmc – Putere max. 150 CP/6000 rpm – Cuplu max. 213 Nm/4000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu șase trepte – L/l/h 4660/1795/1440 mm – Masă proprie 1.275 kg – Portbagaj 444-1.138 l – 0–100 km/h 9,1 s – Viteză max. 211 km/h – Consum 6,0 l/100 km (cu jante 18 inchi, WLTP) – Emisii CO2 136 g/km (WLTP) – Preț de la 24.290 euro cu TVA inclusă (echipare Plus)

 

Verdict

Iată că se poate și cu mai mulți cai-putere! Doar prețul și dotările vor dicta alegerea clientului între acest motor și SkyActiv-X. Dar să rețineți faptul că asta este ultima șansă să ai o compactă cu motor aspirat de doi litri.

Adaugă un comentariu