BMW X6 xDrive40d: Excentricul de deasupra norilor

L-am adus pe BMW X6 fix unde îi place, adică pe drumurile de munte. Să vedem cum s-a descurcat cu cei 340 CP din dotare.

Unele mașini au puterea de a-ți schimba personalitatea din momentul în care te așezi pe locul șoferului. Anumite ca­racteristici ale vehiculului te în­deamnă să conduci într-un anume fel sau să adopți o anumită atitudine, pe care, probabil, nici nu știai că o poți afișa.

Așa este cazul și cu BMW X6. Din momentul în care îl privești, știi că urmează să trăiești o adevărată ex­periență, atât vizuală, cât și senzori­ală. Din față, X6 nu are nevoie de nicio prezentare. Grila frontală do­mină cu o suprafață generoasă, în timp ce linia capotei ajunge până la plafonul altor participanți la trafic.

Pe scurt, dacă vezi un X6 din generația G06 în oglinda retrovizoare, ai fa­ce bine să te dai din calea sa. După ce te-a depășit, vei avea ocazia să-i privești posteriorul. Aici, părerile sunt împărțite și sunt dia­metral opuse. Afișează un design avantgardist și modern fără a fi sub­til în vreun fel. De fapt, clienții aces­tui model nu-l vor alege vreodată pentru a sta în umbră, ci pentru a-și prezenta noua achiziție cu orice ocazie.

Sub capotă, cunoscutul propulsor diesel cu șase cilindri a primit un sis­tem mild hybrid care duce rafina­mentul la un nou nivel. Suportul electric dă un plus de 11 CP, însă cea mai mare diferență poate fi observată în cazul pornirii și opririi motorului cu sistemul start-stop.

Din momen­tul în care urnești cele 2,2 tone din loc vei simți că ai cu ce. Nu puterea maximă de 340 CP impresionează, ci cuplul fenomenal de 700 Nm dis­ponibil încă de la 1.750 rpm. Resur­sele generoase sunt puse optim în valoare cu ajutorul transmisiei au­tomate cu opt trepte, ce are capaci­tatea de a-ți oferi un răspuns excelent la apăsarea pedalei de accelerație chiar și în modul Eco Pro.

Șasiul mo­delului testat beneficia de suspensia pneumatică opțională (2.153 de eu­ro), care oferă posibilitatea reglării gărzii la sol în funcție de modul de conducere ales. Ambianța interioară este asigurată de materialele de foar­te bună calitate și de sistemul audio Harman Kardon (1.025 de euro), ca­re te ajută să trăiești o experiență so­noră deosebită.

Abia după ce cobori din mașină revii cu picioarele pe pământ, atât la propriu, cât și la figurat. Totuși vor­bim de un SUV care costă în jur de 100.000 de euro în echiparea testată.

 

Prima impresie

Materialele premium, poziția la vo­lan și resur­sele vaste ale motorului asigură sen­zația trăită în vârful pira­midei trofice. Din păcate, suspensia nu reușește să filtreze chiar toate imper­fecțiunile întâlnite pe drum.

 

Date tehnice

Motor L6, turbodiesel cu suport mild hybrid – Cilindree 2993 cmc – Putere max. 340 CP la 4400 rpm – Cuplu max. 700 Nm între 1750 și 2250 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 tr. – L/l/h 4935/2004/1696 mm – Masă proprie 2.215 kg – Portbagaj 580–1.530 l – 0–100 km/h 5,5 s – Viteză maximă 245 km/h – Consum 5,8-6,2 l/100 km – Emisii CO2 153-164 g/km – Preț de la 82.943 de euro

 

Verdict

Dispui de bugetul necesar și vrei o mașină ca­re să îți rezolve cu succes toate sarcinile zilni­ce? Ești fan diesel și în 2021 s-a subțiat ofer­ta? Nu e problemă, la BMW X6 xDrive40d găsești un pachet complet îmbrăcat într-un costum care nu e pe gustul oricui, dar cu care, cu siguranță, vei face impresie.

    Dan S says:

    Din titlu se intelege ca urmau sa fie enumerate niste impresii de condus pe drum de munte (eventual acoperite de zapada), dar aflam la final ca e doar o prezentare generala a autoturismului…

Adaugă un comentariu