A treia generatie BMW X5: primele fotografii oficiale

A treia generatie X5 este incredibil de economica, mai usoara, mai aerodinamica si are o gramada de ochi' electronici care vegheaza la siguranta activa.  

 

Cel mai dinamic SUV din segmentul de lux este si cel mai bine vandut din clasa sa. Iar noua generatie promite sa fie si mai dinamica.

Noul X5 are in continuare o configuratie cu pana la 7 locuri si un hayon din doua bucati. Volumul portbagajului a crescut de la 620 la 650 litri si ajunge pana la 1870 litri (1750 litri inainte) daca se rabate bancheta de pe randul al doilea si cele doua scaune din randul al treilea.  Hayonul este in continuare din doua bucati, dar acum este actionat electric din standard. De asemenea, acesta se poate deschide/inchide si din telecomanda sau de la un buton de langa sofer. Bancheta de pe randul al doilea este fractionabila 40/20/40%.

Noul X5 este disponibil la start cu trei motorizari:

– X5 xDrive 30d, diesel de 3 litri cu o singura turbina, cu 258 CP si 560 Nm

– X5 M50d, diesel tri-turbo de 3 litri, cu 381 CP si 740 Nm

– X5 xDrive 50i, V8 benzina bi-turbo de 4,4 litri, cu 450 CP si 650 Nm

Masina se va lansa in Europa in noiembrie 2013, iar din decembrie vor fi disponibile si celelalte motorizari:

–     xDrive 35i (sase cilindri in linie benzina, cu un turbo)

–     xDrive 25d (diesel biturbo, primul 4 cilindri intr-un X5)

–     xDrive 40d (sase cilindri in linie de 3 litri, bi-turbo diesel)

Tot in premiera, motorul diesel bi-turbo de 2 litri va fi disponibil si in combinatie cu tractiunea spate. sDrive 25d anunta emisii de numai 149 g/km CO2.

Toate motoarele sunt mult mai economice decat cele pe care le inlocuiesc. Dieselul de 3 litri [i 258 CP va consuma cu 1,2 l/100 km mai putin decat vechiul diesel de 3 litri.

X5 M50d este cu 0,8 l/100 km mai economic decat fostul X5 M50d, iar X5 xDrive 50i este cu 2,1 l/100 km mai economic, desi are 43 CP si 50 Nm in plus fata de vechiul 4.4 de 407 CP.

Cutia automata cu 8 trepte este standard la toate motorizarile.

Sistemul xDrive a fost revizuit, fiind cu 1,4 kg mai usor decat inainte si, in premiera, functionarea lui este afisat` in grafica 3D pe displayul central.

Tot in premiera la X5, se va oferi diferential blocabil controlat electronic la puntea spate, care nu exista la actuala generatie. Acesta este inclus in pachetul Dynamic Adaptive Suspension care cuprinde in plus si Dynamic Drive (barele stabilizatoare active).

Dupa modelul de la Seria 3, BMW va oferi doua pachete de dotari pentru exterior si interior numite la X5 Design Pure Experience si Design Pure Excellence.

De asemenea, X5 va beneficia de toate noile sisteme de asistenta si de noile tehnici de economisire lansate de curand pe Seria 5 facelift.

O prezentare completa a noii generatii X5 veti gasi in Auto Bild numarul 11 din 13 iunie.

 

 

 

 

Adaugă un comentariu