Dacia Bigster Concept: Așa arată viitorul brandului de la Mioveni

Au trecut aproape 22 de ani de când Dacia a fost achiziționată de Grupul Renault. Totuși, câți s-ar fi gândit în 1999 că un SUV pretențios cu șapte locuri va purta (noua) siglă a producătorului de la Mioveni. Dacia Bigster Concept vine la pachet cu decizia Renault de a include brandurile Dacia și Lada în aceeași unitate strategică de afaceri.

Datele oficiale furnizate de Grupul Renault ne spun despre Dacia Bigster că va fi un SUV robust de 4,6 metri lungime, deci aparține de segmentul C. În stilul tipic brandului românesc, spațiul interior al mașinii s-ar putea identifica alături de o clasă superioară.

În același timp, oficialii ne promit că Dacia Bigster va rămâne un model foarte accesibil. Un aspect definitiv în această ecuație va fi legat de utilizarea platformei modulare CMF-B. Eventualul preț al versiunii de serie nu a fost specificat, dar francezii ne asigură că va costa cât un SUV din segmentul B.

Asemenea lui Duster, Bigster are în vizor clienții care vor esențialul de la o mașină, dar care își doresc un model cu capabilități off road. Desigul conceptului comunică în mod clar acest aspect. Ochii antrenați vor recunoaște liniile stabilite de Duster, însă cu o tușă accentuată în direcția robusteții și masculinității. Din păcate, imaginile prezentate nu ne arată și interiorul, dar putem garanta că accentul va fi pus pe aspectul practic.

Semnătura luminoasă în forma literei Y, ce este prezentă pe noua gamă de modele Dacia, își face și aici apariția. Designerii au renunțat la elementele cromate și au ales includerea unor materiale reciclate pentru elementele protective ale caroseriei.

Sigla Dacia are și ea parte de o schimbare radicală. Pe lângă alegerea unui nou font minimalist pentru inscripția brandului, noul logo simetric este format din literele D și C. Din imaginile furnizare, există posibilitatea includerii unei sigle luminoase, element de design rezervat brandurilor premium.

În cadrul evenimentului Renault, oficialii au menționat că noul model Dacia va utiliza motorizări hibride și alternative, ceea ce nu exclude eventuala existență a unui Bigster full electric. Râmâne de văzut dacă includerea unui acumulator generos va influența posibilitatea configurării unui model cu șapte locuri. Al doilea SUV din istoria modernă Dacia ar putea debuta până în 2025.

    Corneliu says:

    Imi place e frumoasa masina / modificari la facelift destul de multe / nu zic nu dar cand voi vedea un Duster care sa aiba 5 stele la testul EuroNCAP ??? Cred ca acest lucru ar fi mult mai important decat unele modificari de facelift.

Adaugă un comentariu