BMW M440i xDrive: Haters gonna hate!

Avem în față, probabil, cea mai controver­sată mașină a momentului. Se numește BMW M440i xDrive și îți dă cu praf în ochi!

Nas, bot, rinichi. Aceste cu­vinte au fost pe buzele tuturor după ce au dat ochii cu BMW Concept 4 la Salonul Auto de la Frankfurt din 2019. Deși mulți au sperat că versiunea de serie va afișa o grilă „normală, bavarezii s-au ținut de cuvânt și au mers înainte. Să nu uităm că astfel de evenimente au mai existat și înainte în istoria BMW.

To­tul ține de obișnuință aici. După pa­tru zile cât a stat mașina pe mâinile mele, m-am declarat chiar mulțumit de noul design frontal și vă asigur că arată mult mai bine în realitate.

Din fericire, primul meu contact cu noua generație Seria 4 (G22) a im­plicat motorizarea M440i xDrive, ceea ce înseamnă că am avut sub pedala de accelerație nici mai mult, nici mai puțin de 374 CP, adică un plus de 48 CP față de versiunea anterioară, pe care am testat-o în 2019.

Pe lângă de­signul complet schimbat, principale­le diferențe pot fi enumerate la capi­tolul confort, unde noua Seria 4 excelează. În modul Comfort, suspen­sia extrem de silențioasă este permi­sivă și se descurcă de minune chiar și cu un București aflat în mijlocul iernii, iar la drum lung este o plăcere, mulțumită și scaunelor M Sport, care, deși au o tapițerie o idee cam dură pentru gustul meu, oferă o poziție excelentă de condus și asigură lipsa oboselii chiar și după o zi întreagă de condus.

Apropo, dacă încă te uiți după butonul de oprire a sistemului start-stop, să știi că nu-l vei găsi. Noi­le modele BMW cu motoare MHEV au renunțat la această funcție.

Totuși, hai să activăm modul Sport și să ne pregătim de kick­down. Acum, M440i se dezlănțuie ca o fiară gata de atac și înghite șoseaua într-un ritm alarmant. Deși cifrele oficiale susțin că accelerația până la 100 km/h se desfășoară în 4,5 secunde, în realitate, timpul es­te mai scurt chiar și cu o jumătate de secundă.

Resursele par nelimitate chiar și la viteze demne de Autobahn, în timp ce senzația de viteză nu poa­te fi percepută mulțumită antifonării exemplare a geamurilor fără ramă. Nivelul de aderență este, de aseme­nea, excelent, însă poate fi observată ușor masa însemnată a mașinii alături de gabaritul generos (aproape 4,8 metri lungime). Direcția a primit un feeling întărit ușor artificial, dar rămâne fabulos de precisă.

Din păcate, spațiul disponibil în spate a avut de suferit pentru a oferi aspectul de coupe, locurile fiind mai degrabă recomandate pentru copii.

 

Prima impresie

Vestitul pro­pulsor BMW cu șase cilin­dri a devenit și mai untos după adăuga­rea unui sis­tem MHEV. Confortul la rulare este foarte bun, dar pasagerii din spate vor avea dureri de gât.

 

Date tehnice

Motor L6, biturbo cu sistem MHEV – Cilindree 2998 cmc – Putere max. 374 CP de la 5500 și 6500 rpm – Cuplu max. 500 Nm de la 1900 la 5000 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 8 tr. – L/l/h 4770/1852/1393 mm – Masă proprie 1.740 kg – Portbagaj 440 l – 0–100 km/h 4,5 s – Viteză max. 250 km/h – Consum 7,5-8,1 l/100 km – Preț de la 66.402 euro

 

Verdict

Noul BMW M440i xDrive este executat fără eroare din punct de vedere tehnic, iar per­formanțele sunt de-a dreptul incredibile. În același timp, consumul este menținut în limite decente. Era și mai bine dacă se puteau bu­cura patru adulți de această experiență.

    dinoo says:

    dragă Christian Bart, un jurnalist trebuie să scrie un articol obiectiv și imparțial. faptul că dumneata nu ai gusturi în ceea ce privește acest model, nu înseamnă că noi, ăștia care suntem oripilați de acest design suntem hateri. folosirea unei expresii ca “îți dă cu praf în ochi” denotă un comportament pueril, deranjant și neprofesionist. te-aș ruga ca pe viitor să încerci să pui în practică ceea ce teoretic ar fi trebuit să înveți în facultatea de jurnalism, pe care sper din tot sufletul că ai urmat-o. asta dacă iți dorești să nu fii arătat cu degetul pentru că au scăzut vânzările revistei. nici nu vă salut! bună ziua!

Adaugă un comentariu