Rezistența lanțului e dată de cea mai slabă za

Mai țineți minte emisiunea Lanțul Slăbiciunilor? Ei, cam așa e și în trafic. Degeaba ai câțiva șoferi buni la volanul unor mașini în stare bună, că accidentele vor fi cauzate de cei cu aptitudini reduse în conducere și cu mașini în stare tehnică îndoielnică.

Împreună cu cei din a doua categorie stau și cei pentru care regulile de circulație au devenit o simplă sugestie, pe care o urmează ocazional.

Știți voi, șoferii aceia care nu își pun centura că îi incomodează, mai trec pe roșu că „nu are nimic, am timp' sau întorc pe unde apucă, deoarece pe acolo au ei treabă și „nu încurc pe nimeni'. Toate aceste acțiuni, împreună cu o pregătire deficitară la școlile de șoferi și o lipsă de interes pentru îmbunătățire ne-au adus în stadiul în care suntem acum. Un prieten îmi spunea recent că avem în fiecare zi „trafic de vineri'. Știți voi, cum era aglomerat vinerea înainte de pandemie. Acum, e aglomerat tot timpul. Și se circulă din ce în ce mai prost.

Traiul în România m-a făcut să mă uit în ambele direcții când traversez pe trecere pe o stradă cu sens unic. Și când am verde la semafor. Unii ar spune că e aproape paranoia acest comportament, dar am văzut destule în trafic, îmi dau seama câtă atenție dau șoferii condusului și părerile de rău și regretele nu vindecă rănile nimănui. La fel ca în medicină, înainte să tratezi, apucă-te să previi.

Ca să explic analogia din titlu, siguranța rutieră din țara noastră este dată de nivelul de pregătire al celui mai slab conducător auto, aflat la volanul autoturismului cu cea mai slabă stare tehnică. Nu vorbesc de o persoană anume aici, ci de o idee. Până nu devine mai bun cel mai slab, nu vom fi mai bine cu toții, per ansamblu.

Când se va întâmpla asta? Hmm…

Adaugă un comentariu